عنوان اصلی لاتین : The market valuation of knowledge assets in US and European firms
عنوان اصلی فارسی مقاله: شناسایی دارایی مربوط به ارزش گذاری بازار در آمریکا و بنگاه های اقتصادی اروپا
مرتبط با رشته : اقتصاد
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: ندارد
قسمتی از ترجمه:
روش
رگرسیون هدونیک به اندازه گیری کردن و شناسایی کردن ارزش بازار به وسیله
یک بنگاه اقتصادی می پردازد که به صورت طرح کلی می باشد و روش های مختلفی
نیز برای اندازگیری و شناسایی کردن دارایی ها با استفاده از داده های قابل
مشاهده توصیف شده است. نتایج گذشته مربوط به به کار بردن روشی برای داده
های بنگاه اقتصادی بر روی ارزش بازار، سرمایه، R و D و حق انحصاری مربوط به
آن همراه با جزئیات بیشتر مربوط به نتایج اخیر برای بنگاه های اقتصادی
آمریکا و اروپایی خلاصه شده است. بحث بر سر اندازگیری ها براساس R و D، حق
انحصاری و ذکر کردن حق انحصاری شده وزنی می باشد که هر یک دارای مشخصه
بالایی در یک رگرسیون ارزش گذاری بازار هستند، اگر چه اندازه گیری براساس
حق انحصاری منجر به این می شود که در اندازه های R و D دارای ارزش کمتری
باشد. براساس این نتایج، در بیشتر کشورها یک دلار اضافی R و D به همراه
مقدار کمتری از یک دلار برای ارزش بازار خرج می گردد، یک تفسیر متناوب این
است که دارایی های R و D در میزانی بالاتر از 15 درصد به ازای هر سال کم
بها و مستهلک می گردد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
2Innovation and market value: Remarks on the estimation models
Several authors have tested the relationship of different types of innovation investment with firm-level performance measures derived from stock market data. In particular, studies analyzing therelationship between knowledge capital and market value implicitly or explicitly assume that thestock market values the firm as a bundle of tangible and intangible assets (Griliches 1981). Weoutline the model here, using a treatment that follows Hall (2000) and Halland Oriani (2004).
Several authors have tested the relationship of different types of innovation investment with firm-level performance measures derived from stock market data. In particular, studies analyzing therelationship between knowledge capital and market value implicitly or explicitly assume that thestock market values the firm as a bundle of tangible and intangible assets (Griliches 1981). Weoutline the model here, using a treatment that follows Hall (2000) and Halland Oriani (2004).