عنوان اصلی لاتین : Transformational leadership and market orientation: Implications for the implementation of competitive strategies and business unit performance
عنوان اصلی فارسی مقاله: رهبری تحول آفرین و بازارگرایی: مفهوم هایی برای تکمیل استراتژیهای رقابتی و عملکرد واحدهای کسب وکار
مرتبط با رشته های : اقتصاد - بازاریابی
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: ندارد
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
بخشی از ترجمه:
براساس
دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، بویژه دیدگاه مبتنی بر شایستگی و داشتن
صلاحیت در ایجاد استراتژی، مولفین یک مدل کامل از منابع، مزیتهای رقابتی و
زنجیره عملکرد شرکت را توسعه داده و مورد بررسی قرار داده اند. اصل موضوع
مدل رهبری تحول آفرین و بازارگرایی برای مدیریت به ترتیب مبتنی بر شایستگی
مدیریتی و شایستگی تحول آفرینی می باشند. این شایستگی ها باید به بازار
هدایت شوند و از طریق استراتژی های رقابتی مانند استراتژی های تمایز در
نوآوری، تمایز در فعالیتهای بازاریابی و رهبری هزینه به مزیت های رقابتی
تبدیل شوند. در حقیقت این مزیتهای رقابتی به ایجاد ماتریس عملکردی متفاوت
شرکتها به صورت کارایی و اثربخشی کمک می کنند. مولفین بعضی از مفهوم های
استراتژی رقابتی را با استفاده از یک دیدگاه مبتنی بر منابع (شایستگی و
صلاحیت ) همراه با مفهوم های مدیریتی مورد بحث قرار می دهند.
1- مقدمه
رهبری
شرکتها چندین نوع مختلف از شایستگی را دارا هستند که آنها را قادر می
سازند که به عملکرد بهترسازمانی دست یابند. دانشگاهیان و متخصصان شدیداً
معتقدند که شرکتها نیاز به گسترش و حفظ شایستگی های بی نظیری دارند که به
آنها در رابطه با رقیبانشان قدرت تشخیص می دهند. به ویژه دیدگاه مبتنی بر
منابع شرکت بر اهمیت نامحسوس، ضمنی، پیچیده و توجه به منابع اجتماعی به
عنوان منابع اصلی برتری و تداوم بخش عملکرد شرکت تاکید می کند. چندین
مطالعه، روابط داخلی در مورد شایستگی های متفاوتی که شرکتها دارا بودند را
مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این روابط پیچیده به
استرتژی های رقابتی منجر می شوند ، اما محققان مفهوم این مطالعات را به قدر
کافی بررسی نکردند. به هر حال رابطه بین استراتژی های رقابتی متفاوت و
ماتریس های عملکردی مختلف شرکت مانند کارایی و اثربخشی، نامطمئن باقی
ماند. به ویژه تحقیقات کمی این موضوع که چگونه منابع و شایستگی ها بر
عملکرد شرکت اثر می گذارند، را مورد بررسی قرار داده اند.
مسئله
این مقاله این است که استراتژی های رقابتی متفاوت، پلی برای تفاوت میان
شایستگی ها و عملکرد شرکت می باشند. بر اساس چهار چوب مفهومی ( Pay و
Wensley در 1998 و Morgan و Hunt در 1995) این مطالعه، منابع، مزیتهای
رقابتی و زنجیره عملکردی شرکت را مورد بررسی و توسعه قرار داده است.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
برای دیدن مقالات مرتبط دیگر کسب و کار کلیک کنید
بخشی از متون انگلیسی
برای دیدن مقالات مرتبط دیگر کسب و کار کلیک کنید
بخشی از متون انگلیسی
conceptualizes transformational leadership as a managerial-based competency and market orientation as a transformational-based competency, then examines the relationship betweenthese two competencies. The term“competency”encompassesboth resources and capabilities of organizations, consistent withthe definition that appears in marketing and managementliterature (Fiol, 1991; Lambe et al., 2002). Second, despite thewidespread diffusion of market orientation literature, existingstudies overlook whether the market orientation constructinfluences different types of competitive strategies, such asinnovation differentiation, marketing differentiation, and low-cost strategies. This study therefore examines how the twocompetencies can develop different competitive strategies.Third, rather than using a global metric of firm performance,as is typical in the literature, this research divides firmperformance into two facets to reflect the nature of differentcompetitive strategies: effectiveness (pertaining to growth) andefficiency (pertaining to maintaining and lowering costs). Thisdual-metric approach offers a better understanding of howvarying competitive strategies may affect firm performance indifferent ways (Vorhies and Morgan, 2003; Walker and Ruekert,1987)