عنوان اصلی لاتین : The role of major depression in neurocognitive functioning in patients with posttraumatic stress disorder
عنوان اصلی فارسی مقاله: نقش افسردگی عمده، در عملکردهای عصبی بیماران با اختلال استرس پس از سانحه.
مرتبط با رشته : روانشناسی
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: عصب شناختی، شناختی،PTSD- اختلال افسردگی عمده- همراه
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
قسمتی از ترجمه:
اختلال
استرس پس از سانحه(PTSD) و اختلال افسردگی عمده (MDD) اغلب اوقات همزمان
با هم و بعد از تجارب آسیب زا بروز می کند و در بهم ریختگی های عصبی نیز،
در فاکتور حافظه کلامی و عملکرد اجرایی نقش مشترک دارند. به هر صورت، تلاش
مختصری در ارزیابی منظم نقش تشخیص MDD همراه، در مطالعات عصب شناختی در
مورد افرادی با عارضه PTSD، صورت گرفته است.
هدف: هدف این تحقیق،
بررسی کاستی های عصب شناختی در بیماران PTSD همراه با و یا بدون MDD می
باشد. ما فرض را بر این گذاشتیم که بیماران PTSD با MDD همراه (PTSD+MDD)
به طور مشخص، کارایی پایین تری در حافظه کلامی و عملکردهای اجرایی نسبت به
بیماران PTSD بدون MDD همراه (PTSD-MDD) از خود نشان می دهند.
روش:
بیماران شرکت کننده در این تحقیق شامل 140 نفر بیمار سر پایی می باشد که
یک نشانه از اختلال PTSD را بعد از بروز یک سانحه ساده آسیب زا داشته اند
و در گروه کنترل، در انواع مختلف درمان شرکت کرده اند.
داده
های پایه عصب روان شناسی (اعصاب و روان )، بیماران با PTSD+MDD (n=84) و
بیمارانی با PTSD-MDD (n=56) را با هم مقایسه کرده است.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
The California Verbal Learning Test (CVLT; Delis,
Kramer, Kaplan, & Ober, 1987) is a multi-trial serial
learning test that measures encoding, short-term retrieval,
long-term retrieval, and recognition of verbal information.
A grocery list of 16 items is presented five
times (List A), and patients are instructed to recall as
many items as possible after each presentation. The sum
of correct responses on these first five trials is a measure
of encoding performance (range of correct responses
080). After a distracting list (List B), patients are asked
to recall List A at once (short-term retrieval; range 016)
and after an interval of 20 min (long-term retrieval; range
016). Cued retrieval is measured by giving semantic cues
to enhance recall, measured both immediately (shortterm
cued retrieval) and after a 20 min interval (longterm
cued retrieval). Recognition memory is measured
on a 44-item list including items of List A and B, and
unfamiliar words; patients are asked to identify whether
the word was part of List A or not (range of correct
responses 044). Psychometric properties of the CVLT
are sufficient (Paolo, Tro¨ster, & Ryan, 1997).
Th