عنوان اصلی لاتین : Strategic orientation of management accounting - A case study
عنوان اصلی فارسی مقاله: موقعیت استراتژیکی حسابداری مدیریت.
مرتبط با رشته های : حسابداری - مدیریت
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 77 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: ندارد
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
بخشی از ترجمه:
در
سال 2009، AstraZeneca آخرین مورد از چهار محرومیت متوالی عناوین تجاری
دارویی محلی را متوقف نمود، بیشتر این محرومیت ها در هیئت پزشکی خانوار
متوسط سوئدی، مثلاً Alvedon1 بود. بیشتر محصولات محروم شده بیش از 50 سال
در بازار حضوری فعال تجربه کرده بودند. با این وجود، خدمات داخلی و خارجی
همواره این سئوال را مطرح می کنند که چرا AstraZeneca محصولاتی با گردش
ثابت وجوه نقدی را محروم نمود، به ویژه زمانی که کمپانی به زودی با انقضای
جواز دیگر محصولات مهمش رو برو می شد. در پاسخ به این انتقاد، این گونه
استدلال گردید که ارزیابی استراتژیک نشان داده بود که آینده این محصولات در
AstraZeneca به موازات استراتژی شرکتی قرار نداشت.
این قبیل
محصولات نه با جواز تحت حفاظت قرار گرفته نه مثل محصولات اصلی AstraZeneca،
پیشگام و جلودار توسعه دارویی بودند. این فرایند ارزیابی را می توان
استراتژیک تلقی نمود زیرا پاسخی به تغییر شرایط استراتژیک داخلی و خارجی به
شمار می رفت. در این مقاله ، استعمال حسابداری مدیریت در این فرایند
ارزیابی بررسی شده است. " سیموند" بر کاربرد حسابداری مدیریت در زمینه
استراتژیک به عنوان یک موضوع تحقیقاتی جالب توجه در سال 1980 تاکید نمود در
این سال او حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) را معرفی نمود(لانگفیلد-
اسمیت، 2008). این فکر و تصور حاکی از آن است که حسابداری مدیریت باید
اطلاعات وابسته به زمینه های استراتژیک را لحاظ نماید.
از آنجایی
که فرایند ارزیابی از نوع استراتژیک بود، در نتیجه مطالعه و بررسی نحوه به
کارگیری حسابداری مدیریت در آن فرایند جالب توجه می باشد. بنابراین، هدف
این پایان نامه شناخت و آگاهی از نحوه استفاده و به کارگیری حسابداری
مدیریت در زمینه استراتژیک می باشد. برای نیل به این مهم، سئوالات تحقیق
زیر مطرح گردید:
کاربرد حسابداری مدیریت برای تاکید بر جنبه های استراتژیک در فرایند ارزیابی AstraZeneca ؟
در
سالهای اخیر رشته SMA در جمع جامعه آکادمیک توجه زیادی را به طرف خود جلب
کرده است. این علاقه از طریق تحقیق هنجاری اولیه و سپس مطالعات تجربی تجلی
یافته است. بیشتر تحقیقات تجربی بر کاربرد تکنیک های حسابداری و شرایط
استعمال آنها تاکید کرده است (" تیلمن و گودارد"، 2008). از قابلیت کاربرد
عملی SMA انتقاد شده و SMA افسانه و اختراع تخیل آکادمیک نامیده شده است
(لورد،1996).
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
In 2009 AstraZeneca closed the last of four consecutive divestments of strong local
pharmaceutical brands, many of which were said to be found in the medicine cabinet of the
average Swedish household, e.g. Alvedon1
. The majority of the divested products had
experienced more than 50 years on the market. Nevertheless, both internal and external voices
questioned why AstraZeneca divested products that delivered steady cash flows, especially in a
time when the company was soon going to face expiring patents on other important products. In
response to this criticism it was argued that a strategic evaluation had shown that the future of
these products within AstraZeneca was not in line with the corporate strategy. These products
were neither protected by patents nor in the forefront of pharmaceutical development as
AstraZeneca’s core products were, and still are. This evaluation process can be seen as strategic
since it was a response to changing internal and external strategic conditions. The use of
management accounting within this evaluation process is studied in this thesis.