عنوان اصلی لاتین : Reading Performance and Academic Achievement in Early Childhood Bilingual and Monolinguals
عنوان اصلی فارسی مقاله: مقاله ترجمه شده با عنوان عملکرد خواندن و موارد علمی دستاورد در اوایل دوران کودکی در کنار دو زبانه بودن
مرتبط با رشته : روانشناسی
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: خواندن عملکرد، پیشرفت تحصیلی، دوزبانه ها ، اوایل کودکی
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
بخشی از ترجمه:
رابطه
بین عملکرد خواندن و پیشرفت تحصیلی از لحاظ نظری قابل پیش بینی است. با
این حال، این ارتباط می تواند در میان دانش آموزان دو زبانه (ECBL) در
اوایل دوران کودکی از همسالان یک زبانه بالاتر باشد . برای ارزیابی این
ادعا، دو گروه از دانش آموزان کلاس دوم دختر به طور تصادفی انتخاب ، (150
زبان فارسی و 150 به فارسی و ترک زبان) تست شده اند و مقایسه در این
خصوصیات اعمال شد . اقدامات استفاده از آزمون در عملکرد خواندن توسط
همکاران کرمی نوری انجام شد . علاوه بر این، پیشرفت تحصیلی به طور متوسط ،
نمرات به دست آمده توسط دانش آموزان در امتحانات نهایی مدرسه ، در
ریاضیات، علوم و فارسی را شامل شده است . تجزیه و تحلیل رگرسیون و سپس
تعیین ساختار به عنوان بهترین پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی در هر دو گروه
می باشد . بر اساس نتایج، دختران دوزبانه نسبت به تک زبانه (ML) در هر
سه زمینه موفقیت بیشتری داشتند . یافته ها همچنین نشان می دهد که خواندن
عملکردی پیش بینی کننده ، برای پیشرفت تحصیلی در هر دو گروه بوده است .
1. مقدمه
مطالعات
متعدد نشان می دهد که جزء واجی حافظه نقش مهمی در اکتساب زبان دوم بازی می
کند (به عنوان مثال، خار و مرجع ). تفاوت عملکرد بین زبانه (ML) و (ECBL)
در اقدامات پیشرفت تحصیلی اغلب به محدودیت در خواندن نسبت داده می شود (به
عنوان مثال، دی یانگ ، سیگل و رایان ، سوانسون) . با این حال، هیچ توافقی
در مورد ماهیت خواندن و یا دقت در مورد این موضوع ارائه نشده است که
مربوط به اجزای پیشرفت تحصیلی باشد .
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
قسمتی از مقاله انگلیسی
Despite a growing literature on bilingual children, there are few studies that specifically address ECBL in a
multi-language community. Consistent with this idea, we wish to investigate the predictive role of WMC and
reading performance in academic achievement of ECBL and ML students.
Consistent with these results, there is extensive evidence showing bilingualism advantages in executive functioning
using tasks based on response conflict, switching, and flexibility (e.g., Bialystok & Shapero [7]; Carlson
& Meltzoff [8]; Martin-Rhee & Bialystok [9]). Furthermore, other widely accepted studies (Bialystok [10] [11]
of bilingualism development suggest that although the basic features of the language acquisition process in both
groups are very similar but bilinguals outperform their ML peers in different cognitive tasks which leads to academic
achievement. It is mostly because, while ML children confront only one form of linguistic input, bilinguals
confront two forms and two channels of linguistic input. Consequently, they have higher levels of met
linguistic awareness when compared to their ML peers. So they outperform their ML peers in academic tasks
which need broad and flexible knowledge of linguistic and semantic. In addition, they attain relatively high levels
of phonological awareness precisely because of the experience with two language systems and the frequent
attention to the phototoxic aspects of language. That’s why they are more attentive and experienced in academic
tasks like mathematic which need high concentration and flexibility.
In spite of extensive body of research which accepted the superiority of bilinguals compared with monolinguals
but there are some shortcomings concerning ECBl which mainly include deficits in lexical access and
code switching. ECBl children often interject words from the other language when they do not know or cannot
remember the equivalent, and when one language has no suitable equivalent in the other. Taeschner found that
bilingual children prefer to insert elements of the other language rather than use simplified forms (Schwartz,
Geva, Share & Leikin, M. [12]).
Furthermore, Pearson’s finding [