عنوان اصلی لاتین :Moslem Community Behavior in The Conduct of Islamic Bank: The Moderation Role of Knowledge and Pricing
عنوان اصلی فارسی مقاله: رفتار جامعه مسلمان در هدایت بانک اسلامی : نقش تعدیل کننده دانش و قیمت گذاری.
مرتبط با رشته : علوم اجتماعی
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: نگرش ها، دانش، اهداف، جامعه اسلامی، بانک های اسلامی
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
قسمتی از ترجمه:
هدف
این مطالعه در تعیین عواملی است که رفتار جامعه مسلمان را در کاربرد
خدمات بانکداری اسلامی در Surakarta تحت تاثیر قرار میدهند. جمع آوری داده
ها از طریق توزیع پرسشنامه انجام میشود . در مجموع ، 220 پرسشنامه توزیع شد
و 198 پرسشنامه برگردادنده شد (نسبت بازگشت 90٪). تجزیه و تحلیل ها با
استفاده از روش سلسله مراتب رگرسیون انجام شد. نتایج استنباطی تجزیه و
تحلیل نشان داد که نگرش اثر قابل توجهی دارد . نفوذ اجتماعی در مراحل
اولیه بررسی بسیار مهم است، اما در مرحله بعد همانند قیمت گذاری و دانش از
بین می رود . هر دو متغیرها به عنوان اعتدال در نظر گرفته میشوند که نمی
توانند رابطه بین نگرش ها و تأثیرات اجتماعی را با هدف کاربرد بانک های
اسلامی بیان کنند . متغیر دانش یک متغیر قابل توجهی در تحت تاثیر قرار دادن
استفاده از بانک های اسلامی، به منظور جایگزین نفوذ اجتماعی به عنوان
متغیر مستقل میباشد.
مقدمه:
قسمتی از مقاله انگلیسی
Latter study of Amin, conducted with Abdul Rahim Abdul Rahman, Stephen Jr. Sondoh
Laison., and Ang Magdalene Chooi Hwa [6] to assess the determinants of customer intention to use the
Islamic personal financial services. Through the sample consisted of 150 customers who are drawn
from two Islamic banks in Malaysia, namely Bank Islam Malaysia Berhad and Bank Muamalat
Malaysia Berhad, they want to see the effects of attitude, social influence, the bonds of religion,
government support, and pricing, on the intention to use the Islamic personal finance services.
Research model is derived from a model developed by Fishbein and Ajzen [6] is known as TRA
(Theory of Reasoned Action). In this model placing three variables, the religious obligation,
government support, and pricing as a moderating variable, to explain relationship between attitudes and
social influences on customer intention to use the Islamic personal financial services. But in the
analysis and results, the effect of moderation was not detected. The results obtained show that among
the five variables were studied, two of them, the religious obligation and government support is not
significant. It means that, the intention of Malaysian community to use the Islamic financial services is
influenced by attitude, social influence, and pricing of Islamic banks. The religion obligation and
government support don’t encourage them to use Islamic bank. This study wanted to know the factors
that influence individuals to use the services of Islamic banking in Indonesia. By using the framework
of the study TRA like [6], who had already been researching Islamic banks, modification done through
moderation effect of knowledge and pricing as [7].