عنوان اصلی لاتین : Mining Opinion from Text Documents: A Survey
عنوان اصلی فارسی مقاله: عقیده کاوی از اسناد متنی.
مرتبط با رشته های : فناوری اطلاعات و کامپیوتر - دیجیتال و فناری
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: ندارد
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از ترجمه:
عقیده
کاوی (OM) یک زمینهی تحقیقاتی جدید و نو ظهور است که با بازیابی اطلاعات و
استخراج دانش از متن با استفاده از داده کاوی (DM) و پردازش زبان طبیعی
(NLP) سروکار دارد. هدف OM این است که کامپیوتر را قادر سازیم که بتواند
احساسات را تشخیص و بیان کند. دید یا رفتاری که بر اساس احساسات باشد به
جای منطق، احساس گفته میشود. بنابراین OM به تحلیل احساسات نیز معروف است.
سازمانهای تجاری پول زیادی را صرف مشاوران و محققان کردهاند تا احساسات و
عقاید مشتریان را در مورد محصولاتشان بدانند. به طور مشابه، افراد نیز به
عقاید دیگران در مورد محصولات، خدمات، موضوعات و رویدادها برای یافتن
بهترین انتخابها علاقهمند هستند. این نوع تحقیقات برای جمعآوری از میان
انجمنهای وب، بلاگها، گروههای گفتگو و جعبههای نظرات در حال حاضر بسیار
آسان شده است. عقیده را میتوان از هر شخص در مورد هر چیزی در جهان را
میتوان از طریق سایتهای نظرسنجی، بلاگها و گروههای گفتگو و ... به دست
آورد. استخراج اطلاعات و کشف دانش یک زمینهی مهم تحقیقاتی است. مسئلهی
استخراج دانش از شبکهی جهانی، چالش برانگیزتر است زیرا دادههای ذخیره شده
در وب بسیار طبیعت پویایی دارند. دادهها به دلیل بروزرسانیهای دائمی و
افزودن اطلاعات جدید در هر لحظه به سرعت در حال تغییر هستند. میتوان از
وبسایتها برای برنامههای مختلفی استفاده کرد. یکی از این برنامههای مهم
وب، جمعآوری عقاید و استخراج الگوهای معنادار از آنهاست. در حین فرایند
تصمیمگیری، اکثر ما از دیگران کمک میگیریم. این یک پدیدهی طبیعی است که
یک تصمیم خوب بر اساس عقیدهی دیگران به دست میآید. قبل از شبکهی جهانی
وب، از عقیدهها به طور شفاهی یا توسط کلمات به اشتراک گذاشته میشد و ما
مجبور بودیم از دوستان خود در مورد اینکه کدام آیتم از دیگران بهتر است
سوال کنیم یا بخواهیم توضیح دهد که کدام ویژگی یک آیتم خوب و کدام بد است.
با پیدایش شبکهی جهانی وب، اشتراکگذاری دانش و کسب مزیت از تجربیات
دیگران، ممکن شد. امروزه بیش از 75000 بلاگ جدید با 1.2 میلیون پست جدید
روزانه ساخته میشود و 40 درصد مردم در جهان مدرن به نظرات، عقاید و
توصیههای جمعآوری شده از بلاگها، انجمنها و دیگر سایتهای مربوطه تکیه
میکنند. این امر اهمیت نیاز به OM را نشان میدهد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
Opinion Mining (OM) is a new and emerging area of re-search which deals with information retrieval and knowl-edge discovery from text using Data Mining (DM) andNatural Language Processing (NLP) techniques. The goalof OM is to make computer able to recognize and expressemotions. A thought, view, or attitude based on emotion in-stead of reason is called sentiment. Thus OM is also re-ferred as sentiment analysis. Business organizations arespending a lot of money through consultants and surveys tofind consumer sentiments and opinions about their products.Similarly individuals are interested in others opinion aboutproducts, services, issues and event for finding best choicesThis type of survey is now become easy to collect throughweb forums, blogs, discussion groups and comment boxes.Opinion can be collected from any person in the worldabout any thing through review sites, blogs and discussiongroups etc. Extraction of information and knowledge dis-covery is an important area of research. The problem forknowledge extraction from World Wide Web is even morechallenging because the data stored in the web is very dy-namic in nature. The data is rapidly changing due to con-tinuous updating and addition of latest information everytime. Websites can be used for a variety of applications.One of an important application of web data is to collectuser opinion and extract meaningful patterns from it. Duringdecision making process most of us get help from others