عنوان اصلی لاتین : Learners’ Learning Style Classification related to IQ and Stress based on EEG
عنوان اصلی فارسی مقاله: طبقه بندی سبک یادگیری یادگیرنده با توجه به IQ و استرس برمبنای EEG.
مرتبط با رشته های : آموزش و روانشناسی
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: ندارد
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از ترجمه:
اهمیت
شناسایی سبک یادگیری (LS) یادگیرنده برای تضمین موفقیت در یک فرایند آموزش
و یادگیری ضروری است. درعین حال، IQ و و ویژگی های شخصیتی نظیر استرس نیز
در پژوهش های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته اند و این پژوهش ها در تلاشند
تا به طور دقیق تری یادگیرندگان را بشناسند. با این وجود، این تلاش ها
معمولاً به آزمون روانشناسی محدود می گردد. با ظهور تکنولوژی برق نگاری مغز
(EEG) می توان مستقیماً به مشخصه های مغزی یادگیرنده دسترسی پیدا کرد و و
نتایج می توانند با آزمون های مرسوم مورد پشتیبانی قرار گیرند. در این
مطالعه، شرکت کنندگان (n=80) با استفاده از پرسشنامه سبک یادگیری کلب
(KLSI) به سبک های یادگیری واگرا، جذب کننده، همگرا یا انطباق دهنده گروه
بندی می شوند. درنتیجه، سیگنال های مغز آن ها با استفاده از EEG در حالت
چشمان باز و چشمان بسته ثبت گردید. ابزار آماری SPSS 16 با هدف تحلیل داده
ها مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از تحلیل خوشه ای دو مرحله ای،
مجموعه های داده ای EEG شرکت کنندگان برای LS مربوطه طبقه بندی گردید. سپس
دسته آلفا برای ارتباط بین LS، IQ و استرس انتخاب گردید. این مطالعه نتیجه
گرفت که سبک واگرا، سبک یادگیری با بالاترین IQ می باشد درحالیکه سبک
همگرا و واگرا سبک های در معرض استرس هستند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
The Kolb concept of LS chosen forthisstudy is based on a model of experiential learning.Kolb(1984) proposedthat learning consists of four interdependent constructs: (1) Concrete experience (CE)involves using directexperience, feelings and emotions to engage withthe world; (2) Reflective observation (RO) involves looking backon extantexperience, recollecting details of the experience and gathering newinformation about the experience; (3)Abstract conceptualization (AC)involves creating meaning out of the experience and creating plans toguide futureactions; (4) Active experimentation (AE) involves testing theplan by puttingit into action. Kolb (1984)hypothesized that these fourconstructs involved two bi-polar dimensions: an information-gatheringdimensionwhich consists of the combination of CE versus AC and aninformation-processing dimension which consists of a