عنوان اصلی لاتین : Knowledge creation measurement methods
عنوان اصلی فارسی مقاله: شیوه های عملیاتی سنجش خلق دانش.
مرتبط با رشته های : مدیریت دانش
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: ندارد
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
بخشی از ترجمه:
هدف
این مقاله بررسی عملیاتی خلق دانش میپردازد. با توجه به اهمیت خلق دانش
برای ثروت ملی و شرکتها، ارزیابی اندازه گیری آن یک کار ارزشمند است، با
این وجود، تحقیق حاضر طیف وسیعی از اندازه گیریها را به کار می برد و این
عدم بررسی عملیاتی توافق شده ساختاری مانع برای بررسی تجربی قوی است . هدف
این مقاله بررسی روشهای اندازه گیری حال حاضر و ایجاد یک طبقه بندی از
ارزیابیهای بوجود آوردن دانش است.
طرح/ روش / رویکرد روش طبقه
بندی چهار مرحلهای بشرح زیر است . به منظور تولید اطلاعات در مورد
ویژگیهای اساسی روش های اندازه گیری، تحقیقات تجربی مربوطه مورد بررسی قرار
گرفته و تجزیه و تحلیل محتوا در مورد اقدامات حاصل شده انجام می گیرد.
بررسی ادبیات شامل تحقیق کلمات کلیدی در بانگهای اطلاعاتی کتابشناختی است
که یک نمونه از 63 مقاله تجربی که در بر گیرنده ارزیابیهای خلق دانش است
بدست میدهد. هر دوی این نویسندگان بطور مستقل یک نقشه شناختی از این
اقدامات بر اساس سه ویژگی متفاوت بوجود آوردهاند.
یافته ها سهم اصلی از این مقاله توسعه یک طبقه بندی سلسله مراتبی از ارزیابیهای خلق دانش است .
این
طبقه بندی که د رآن حرکت بالای سلسله مراتب ، طبقه بندی مفهومی گسترده
فراهم میآورد و حرکت پاییز پالایش مفهومی را تأمین میکند از طریق
اندازهگیریهای طبقه بندی به روشی که ارزیابی در برابر تعاریف موجود قابل
قیاس را تسهیل نماید باعث پیشرفت تحقیق خلق دانش میشود.
محدودیتهای
تحقیق/ مفاهیم محدودیتهای تحقیق از مسائل بنیادی تعصبی ریشه میگیرد .
علاوه بر نشان دادن تعصب برخی از تعصبات ممکن است با توجه به قرار دادن
ارزیابیها در داخل فرآیند یا دسته بندیهای بیرونی در برنامهنویسی وارد
گردیده باشند.
اصالت / ارزش این تحقیق پیامدهای قابل توجهی را برای تحقیقات آینده در خلق دانش دارد:
این
طبقه بندی هماهنگی بین مفهوم ساخت دانش و ارزیابی و تمایز بین خلق دانش و
دیگر سازههای مربوطه نظیر نوآوری را تسهیل میکند. چنین طبقه بندی روشن تر
شدن شباهتها و تفاوتها میان بخشهای خلق دانش توسعه ویژگیهای جدید برای
تحقیقات آینده و شناسایی مناطق غفلت از مطالعه آسان میسازد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
Knowledge possesses specific characteristics, including tacitness, subjectivity andembeddedness, that impose barriers to its identification and evaluation (Chua and Goh,2008). The processes involved in knowledge creation are not only organisation-specific, butalso socially complex (Coff, 2003). The highly tacit and causally ambiguous nature ofknowledge creation makes the causal link between components, behaviour andperformance difficult to identify, and therefore imposes limitations on measurement(Lippman and Rumelt, 1982). In addition, the process of knowledge creation – symbolicanalysis (Reich, 1993) – means that the employee controls and owns the means ofproduction (Drucker, 1998). While these complexities bestow competitive advantage, theyalso present significant management challenges because the process of knowledgecreation is almost impossible to monitor and, therefore, to influence effectively (Despres andHiltrop, 1995). Typically, the response to situations such as these is to establish contractsthat include rewards for achieving desired outputs and penalties for acting in ways that donot progress the organisation’s goals (Jensen and Meckling, 1976), however a lack ofagreed measures limits management ability to specify requirements regarding knowledgecreation outputs or outcomes.