عنوان اصلی لاتین :
Expert system methodologies and applications—a decade review from 1995 to 2004
عنوان اصلی فارسی مقاله:
متدلوژی ها و اپلیکیشن (کاربرد) های سیستم خبره: یک بازبینی پژوهشی بین سال های 1995 تا 2004میلادی
مرتبط با رشته : مدیریت
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که شامل امکان ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله:سیستم های خبره، متدلوژی های سیستم های خبره، کاربرد های سیستم های خبره، بررسی پژوهشی/علمی
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
بخشی از ترجمه
در
این مقاله با استفاده از یک بازبینی علمی/پژوهشی و همچنین دسته بندی
مقالات ارائه شده بین سال های 1995 تا 2004 میلادی بر اساس شاخص واژه ی
کلیدی و چکیده ی مقالات، به بازبینی توسعه های صورت گرفته شده بر روی
سیستم های خبره(ES) پرداخته خواهد شد، تا به چگونگی توسعه ی متدلوژی ها و
کاربرد های سیستم های خبره در این دهه پی برده شود. بر مبنای 166 مقاله و
78 ژورنال آکادمیک ارائه شده تا سال 204، این مقاله با استفاده از 11 دسته
بندی، به دسته بندی متدلوژی های سیستم های خبره خواهد پرداخت: سیستم های
مبتنی بر قاعده ، سیستم های مبتنی بر دانش ، شبکه های عصبی ، سیستم های
خبره ی فازی(FES)، متدلوژی شیئ گرا ، استدلال مبتنی بر مورد، معماری سیستم،
سیستم های عامل هوشمند، متدلوژی پایگاه داده، مدل سازی و هستی شناسی. همه ی
این دسته بندی ها به همراه کاربرد آنها و پژوهش ها و دامنه های مختلفی از
مسائل ارائه خواهد شد. مباحثی ارائه شده است که شامل جهت گیری های توسعه ی
زیر برای متدلوژی های سیستم خبره میباشد:
• متدلوژی های سیستم
خبره، تمایل به توسعه به سمت خبره بودن داشته و کاربرد های این سیستم ها را
میتوان از نوع دامنه ی مسئله گرا دانست.
• پیشنهاد شده است که
متدلوژی های اجتماعی متفاوتی مانند فلسفه، علم شناختی، و رفتار انسان
میتواند سیستم خبره را به عنوان نوع دیگری از متدلوژی پیاده سازی کند.
• توانایی تغییر پیوسته و حفظ یافته های جدیدی را میتوان یکی از نقاط قوت متدلوژی سیستم خبره دانست.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
1. Introduction Expert systems (ES) are a branch of applied artificial intelligence (AI), and were developed by the AI community in the mid-1960s. The basic idea behind ES is simply that expertise, which is the vast body of task-specific knowledge, is transferred from a human to a computer. This knowledge is then stored in the computer and users call upon the computer for specific advice as needed. The computer can make inferences and arrive at a specific conclusion. Then like a human consultant, it gives advices and explains, if necessary, the logic behind the advice ( Turban & Aronson, 2001 ). ES provide powerful and flexible means for obtaining solutions to a variety of problems that often cannot be dealt with by other, more traditional and orthodox methods. Thus, their use is proliferating to many sectors of our social and technological life, where their applications
1. Introduction Expert systems (ES) are a branch of applied artificial intelligence (AI), and were developed by the AI community in the mid-1960s. The basic idea behind ES is simply that expertise, which is the vast body of task-specific knowledge, is transferred from a human to a computer. This knowledge is then stored in the computer and users call upon the computer for specific advice as needed. The computer can make inferences and arrive at a specific conclusion. Then like a human consultant, it gives advices and explains, if necessary, the logic behind the advice ( Turban & Aronson, 2001 ). ES provide powerful and flexible means for obtaining solutions to a variety of problems that often cannot be dealt with by other, more traditional and orthodox methods. Thus, their use is proliferating to many sectors of our social and technological life, where their applications