عنوان اصلی لاتین : Developing an integrated model of TQM and HRM on KM activities
عنوان اصلی فارسی مقاله: ایجاد مدل ترکیبی از مدیریت کیفیت جامع و مدیریت منابع انسانی در فعالیت های مدیریت دانش.
مرتبط با رشته های : مدیریت
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: ندارد
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از ترجمه:
اهداف
هدف این مقاله ایجاد یک مدل ترکیبی از مدیریت کیفیت جامع (TQM) و مدیریت
منابع انسانی (HRM) به منظور روشن ساختن تاثیر عملکرد TQM و HRM بر فعالیت
های مدیریت دانش (KM) است.
روش شناسی تئوری مدیریت دانش به عنوان
یک نقطه آغازین برای ایجاد مدل مفهومی ترکیبی در مورد ارتباط ویژگی های
TQM و HRM عمل می کند. بر مبنای پیشینه تئوریک گسترده موجود، سه عملکرد TQM
و سه عملکرد HRM در رفتار یک سازمان به منظور آزمایش تأثرات عملیات TQM و
HRM بر فعالیت های مدیریت دانش مطرح شده اند.
دستاوردها این یافته ها مبنایی را برای ایجاد یک مدل پیشرفته HRM، TQM و مدیریت دانش فراهم می آورند.
الزامات
عملیاتی دستاورد های عملیاتی این مطالعه می تواند برای مدیران تجاری که می
خواند فعالیت های مدیریت دانش را از طریق پیاده سازی وظایف HRM و TQM که
فعالیت های مدیرت دانش را پشتیبانی می کنندریال ارتقاء دهند، قابل استفاده
است.
ارزش این مقاله به وسیله ایجاد یک مدل ترکیبی از HRM و TQM
به عنوان یک مثال روش شناسی که می تواند برای شناسایی درجه تأثیر HRM و TQM
بر فعالیت های مدیریت دانش قابل استفاده باشد، سهم قابل توجهی داشته است.
سازمان ها می توانند از این چارچوب به منظور انجام پیش آزمایش های اندازه
گیری خود و سپس ارزیابی مجدد تأثیرات هر یک از تغییرات HRM و TQM استفاده
نمایند.
کلامات کلیدی: مدیریت کیفیت جامع، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دانش
نوع مقاله مقاله ادراکی
مقدمه
در
چند دهه اخیر، کیفیت جامع (TQM) و مدیریت منابع انسانی (HRM) به دلیل
تآثیرشان بر عملکرد سازمانی و فردی، در تحقیقات مدیریت و کسب و کار،
موضوعات مهمی محسوب شده اند (Ooi, et al., 2007). تحقیقات تجربی پیشین
(مانند تحقیقات بوسلی و ویل ) تأثیرات معنا داری را از TQM و HRM بر
عملکرد سازمانی بیان می کند. اکثر بررسی های صورت گرفته بر TQM و HRM، بر
تأثیراتشان بر سطح سازمانی تمرکز داشته اند (Boselie and Wiele, 2002; Choi
and Eboch, 1998;Arthur, 1994).
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
Theory about KMAlthough many authors have written about the significance of knowledge inmanagement, relatively little interest has been focused on how knowledge is created. Inorder to understand KM, it is important to first define knowledge. There have beenvarious definitions of knowledge. Knowledgeis a multifaceted concept with multilayeredmeanings and is defined as a justified true belief that increases an entity’s capacity foreffective action (Nonaka, 1994). Bhatt (2001) stated that data are raw facts and when theyare processed and organized, they become information, and knowledge is the meaningfulinformation. The differences between data, information and knowledge could only bedistinguished between a user’s perspectives or external means (Bhatt, 2001).Knowledge can be conceptualized as tacit knowledge and explicit knowledge (Nonaka,1994; Guptaet al., 2000). Tacit knowledge is the knowledge for which we do not havewords Smith (2001). Tacit knowledge is automatic and needs minimum or no time orthought, and it helps organizations to determine how they make decisions and influencethe collective behavior of their members (Liebowitz and Beckman, 1998; Smith, 2001).Tacit knowledge is a structural concept, describing a relation between different kinds ofknowledge and implies ‘‘unknown principles of operation’’ (Mooradian, 2005).Explicit knowledge is technical or academic data or information that is described informal language (Smith, 2001). Examples of explicit knowledge include manuals,mathematical expressions, copyright and patents (Smith, 2001). Explicit knowledgehas also been described as an expressed knowledge that is communicated to others(Stover, 2004). Tacit knowledge is rooted in action, commitment and involvement in aspecific context whereas explicit knowledge is the knowledge that is transmissible informal, systematic language (Nonaka, 1994). Both tacit knowledge and explici