عنوان اصلی لاتین : Business Process Reengineering
A review of recent literature
عنوان اصلی فارسی مقاله: مهندسی مجدد فرایند تجارت ، بررسی تحقیقات اخیر
مرتبط با رشته : اقتصاد - مهندسی فرآیند
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: مهندسی مجدد فرآیندها، ادبیات موضوع، مدیریت کیفیت جامع، فرآیندهای سازمانی
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از ترجمه:
هدف
از این مقاله کمک به کاهش ابهامات موجود در زمینه مهندسی مجدد فرآیندها می
باشد. این مهم بواسطه بررسی ادبیات منتشر شده طی سال های 1980 تا 1998 رخ
می دهد. مقالات منتشر شده در مجلات معتبر و کتابهای مشهور مرتبط در این
تحلیل مورد استفاده قرار گرفتند. این تحقیق نخست در خصوص نیازهای مهندسی
مجدد فرآیندها بحث می نماید و سپس به بررسی ادبیات مرتبط با موضوعات مهندسی
مجدد، ابزارها و تکنیک های مهندسی مجدد، همزیستی مدیریت کیفیت جامع (TQM) و
مهندسی مجدد فرآیندها، شناسایی و درک فرآیندهای سازمانی، چالش های مهندسی
مجدد و طراحی مجدد سازمان با بهره گیری از مهندسی مجدد فرآیندها می پردازد.
بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که آشفتگی قابل توجهی در مهندسی مجدد
فرآیندها وجود دارد. نویسندگان تأکیدات گوناگونی بر تعریف مهندسی مجدد
فرآیندها و بسیاری از نتایج محتمل آن داشته اند. این مقاله در قسمت
نتیجهگیری خود پیشنهاداتی در خصوص تحقیقات آینده مهندسی مجدد فرآیندها
ارائه می دهد.
1- مقدمه
در
طی یک دهه گذشته آشفتگی قابل توجهی در زمینه مهندسی مجدد فرآیندها وجود
داشته و این مسئله هم اکنون نیز به چشم می خورد، بویژه در میان مدیران، این
آشفتگی در خصوص اجزای تشکیل دهنده مهندسی مجدد فرآیندها و تفاوت آن با
سایر اصول مدیریت از قبیل مدیریت کیفیت جامع می-باشد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقاله انگلیسی
575P. O’Neill, A.S. Sohal / Technovation 19 (1999) 571–581that they are often neglected. Recent evidence sug-gests that these concepts have been incorporated intotools such as IDEF0 (Integrated Definition Method),DFD (Data Flow Diagrams), OOA (Object OrientedAnalysis) (Yu and Wright, 1997), and Prince2(Process based Project Management, see internet ref-erence: Prince2).IChange management. Several authors concentrate onthe need to take account of the human side of reengin-eering, in particular the management of organisationalchange. Some authors (e.g. Mumford and Beekma,1994; Bruss and Roos, 1993) suggest that the manage-ment of change is the largest task in reengineering.Kennedy (1994) on the other hand, incorporate thehuman element of reengineering due to the perceivedthreat it has on work methods and jobs.IBenchmarking. Several authors suggest that bench-marking forms an integral part of reengineering, sinceit allows the visualisation and development of pro-cesses which are known to be in operation in otherorganisations (Harrison and Pratt, 1992; Chang, 1994;Furey, 1993).IProcess and customer focus. The primary aim of BPR,according to some authors, is to redesign processeswith regard to improving performance from the cus-tomer’s perspective (Chang, 1994; Vantrappen, 1992).This provides a strong link with the process improve-ment methodologies suggested by authors from thequality field, such as Harrington (1991a). In somecases, notably Chang (1994), the terminology isalmost identical to that used by quality practitionersin the improvement of processes. The major differ-ence, as outlined earlier, appears to be one of scale.It should be noted that few authors refer to any singletechnique when discussing BPR. Most incorporate amixture of tools, although the nature of the mix dependson the application, whether it be hard (technological)such as proposed by Teng et al. (1994) or soft(management of people), as seen from Mumford andBeekma (1994). While the exact methodologies to beused are the source of some discussion, it can be seenthat BPR, as a strategic, cross-functional activity, mustbe integrated with other aspects of management if it isto succeed. This is particularly true since it is not themethodologies themselves, but rather the way that theyare used which is unique in BPR (Earl and Khan, 1994).Of particular interest are the links between BPR andTQM.