عنوان اصلی لاتین : An Introduction to Scheme
عنوان اصلی فارسی مقاله: مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی scheme
مرتبط با رشته های : مهندسی کامپیوتر - برنامه نویسی
نوع فایل ترجمه : ورد آفیس(که دارای امکان ویرایش می باشد)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25 صفحه
کلمات کلیدی مربوطه با این مقاله: ندارد
برای دریافت رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هر
زبان برنامه نویسی یک مدل ماشین دارد که دیدگاههای زبان بر اساس این ماشین
ساخته می شود.زبانهای قدیمی مثل c مدل ماشین سخت افزاری دارند بدین معنی
که آنها فکر می کنند که سیستم محیطی در قسمتی از واحدهای سخت افزاری است و
بر اساس آن ساخته میشود. زبانهای دیگری مثل prolog ترجیح می دهند فکر
کنند که سیستم اساسی یک ماشین منطقی است.
غالبا زبانها نقطه
نظرهای متفاوتی را ارائه می دهند:آنها دریافته اند که مدل برای محاسبات
بوسیله یک ماشین است که مغز محاسباتی بزرگی دارد که قادر است محاسبات معین
را با سرعت و بدون خطا اجرا کند که در غیر این صورت ساختمان ماشین مجهول
است. این زبانها که کمتر مناسب هستند به موقعیتهایی از حافظه تقسیم بندی می
شوند و اختصاص می یابند. زبانهایی که مناسب هستند به توابع و ارزیابی آنها
تقسیم بندی می شوند.هسته scheme که ما مورد بحث قرار خواهیم داد یکی از
این زبانهای تابعی است.
تاریخچه :
Scheme بوسیله
Gerald jay sussman و guy l.steele در آزمایشگاه mit at در سال 1975 طراحی
شد.scheme نسلی از سه زبانی است که در اینجا شرح می دهیم.
در
سالهای بین 50 و 60 john maccarthy, لیسپ را که شباهت زیادی به lambda
calculus(حساب جامعه و فاضله) داشت طراحی کرد. منطق دانان یک نظریه
محاسباتی در سال سی ام مطرح کردند که هر موضوع محاسباتی اساسا" یک تابع
بودوهر عملگر عملیات تابع بود. لیسپ یک زبان نوع پویا بود که با یک نحو غیر
معمول (پیشوندی وپرانتز گذاری شده ) ساخته شد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
برای دانلود مقالات دیگر که شاید مرتبط با این موضوع کامپیوتر باشد اینجا کلیک نمایید
بخشی از متون لاتین
Binding
When we
introduced functions, we said they abstracted patterns of computation. While
computing with them, however, we noticed that they performed an auxiliary task,
that of ``binding'' (associating) a name to a value. For example, in the square evaluations above, the argument x was ``bound'' to the value 2. Furthermore, the expression given
as an argument to square, no matter how complex, was
evaluated only once to produce a value; this value was then used two times in
the body.