عنوان فایل ترجمه فارسی: سرمایه انسانی در کسب و کار خانوادگی: با تمرکز بر سطح فردی.
عنوان نسخه انگلیسی: Human capital in family businesses: Focusing on the individual level
مرتبط با رشته : مدیریت
تعداد صفحات مقاله فارسی: ۱۲ صفحه
کلیدواژه: کسب و کار خانوادگی، سرمایه انسانی، توازن سود
این فایل ترجمه شده به صورت ورد word است و دارای امکان ویرایش می باشد.
و دریافت رایگان متون لاتین در قسمت پایین با فرمت pdf آمده دانلود است.
قسمتی از متن انگلیسی:
Given that ‘‘a person cannot win a game
that they do not play’’ (Shane, Locke, & Collins, 2003), it becomes
obvious that family human capital is not just about head and hand, but
there is also a third dimension: heart. Human action is the result not
only of cognitive factors (knowledge, skills and abilities) but also of a
willingness to undertake productive behavior (Locke, 2000; Shane et
al., 2003; Wright et al., 2001). Theorists posit that, in order to
achieve competitive advantage, firms need to either develop a human
capital pool that has higher levels of knowledge, skills and abilities
or achieve a superior alignment between individuals and organization
(Wright et al., 2001). Thus, since family businesses often do not
possess a superior pool of human capital, in terms of knowledge, skills
and abilities, they are often able to achieve competitive advantage,
thanks to a better alignment between the human capital pool and the
strategic goals ofthe firm (Gottschalg & Zollo, 2007; Wright et al.,
2001).
قسمتی از ترجمه مقاله
چکیده
این مقاله بر ساخت سرمایه انسانی در کسب و کار خانوادگی متمرکز است که
سه بخش کلیدی را تشکیل میدهد . ابتدا ، درک ما از سرمایه انسانی را در
مشاعل خانوادگی با تعیین جنبه های سرمایه انسانی که در بر گیرنده دانش،
مهارت ها و توانایی ها و نگرش ها و انگیزه های فردی است بالا می برد . سپس
این مقاله شرایطی بوجود میآورد که کسب و کار خانوادگی می توانند این شرایط
را بدست آورد و طی زمان یک مسیر از تمایلات را بین سرمایه انسانی فردی و
اهداف سازمانی در پیش بگیرند. این شرایط بسته به اینکه آیا محیط بیرون
پویاست یا ثابت است متفاوت میباشد. در مرحله سوم، این مقاله به مواردی توجه
می کند که توسط پژهشگران مدیریت استراتژیک به به منظور تمرکز بر سطح فردی
به اندازه ساختارهای سطح-سازمانی و گروهی اشتراک گذاشته شده اند.
مقدمه
این موضوع در سطحی گسترده تحقق یافته که کسب و کار خانوادگی نقش مهمی
را در اقتصاد جهانی ایفا می کند و برای فرایندهای کارگشای اقتصادی کلیدی
هستند. اگرچه تمامی کسب و کار خانوادگی در این تعریف قرار نمی گیرند. برخی
از آنها در ابتدای امر به دنبال ایجاد ارزش از طریق سودهای غیر اقتصادی
نظیر دادن شغل به اعضای خانواده و حفظ پیوندهای خانوادگی هستند. این بنگاه
ها که به نام بنگاه های سبک زندگی نام گذاری شده اند و اغلب در مقابل
تغییرات مقاوم هستند ، و تمایلی در بکارگیری مدیران غیر خانوادگی ندارند و
در تصمیم گیریهای استراتژیک بسیار محتاطند در نتیجه پتانسیل شان را برای
رشد آتی و سود دهی کاهش می دهند.در عوض، ایجاد کسب و کار خانوادگی آنهایی
هستند که اساسا به دنبال ایجاد ثروت، حمایت از فعالیت های کارآفرینی و
شناخت فرصت ها با استفاده از روابط قوی و بررسی طولانی مدت با سهام داران
اصلی میباشند . این ها بنگاه هایی هستند که نقش مهمی را در کارآفرینی،
نوآوری فن آوری و پیشرفت های اقتصادی ایفا می کنند. پژوهشگران کسب و کار
خانوادگی همواره در تلاش برای درک کامل اینکه چرا ایجاد کسب و کار خانوادگی
دارای مزایای اجرایی نسبت به دیگر کسب و کار خانوادگی و کسب و کار غیر
خانوادگی است ، هستند. مطالعات متعددی، تحلیل های خود را بر گروه و سطح
بنگاه متمرکز کرده اند.