عنوان فایل ترجمه فارسی: تحقیق و تدریس در حوزه آموزش پرستاری.
عنوان نسخه انگلیسی: Geography: Research and teaching in nurse education
مرتبط با رشته : علوم تربیتی
تعداد صفحات مقاله فارسی: ۱۴ صفحه
این فایل ترجمه شده به صورت ورد word است و دارای امکان ویرایش می باشد.
و دریافت رایگان متون لاتین در قسمت پایین با فرمت pdf آمده دانلود است.
قسمتی از متن انگلیسی:
On a slightly different but related note,
the changing ways in which we teach clinical subjects to nursing
students have raised interesting questions regarding necessity of
physical co-presence (physical bodies in physical places). For example,
simulation laboratories provide the opportunity to augment clinical
experience and prepare students for practice. However, the nature of
place is made quite different by the fact that the student is not in the
company of a patient. On another level, the increasing use of the
internet for teaching online courses and communicating with students on
clinical placements changes the nature of the teacher-student
relationship. These are new but important issues to which geographical
inquiry is particularly suited (Andrews and Kitchin, 2005). Moving up in
scale, neighbourhoods, towns, cities and regions, present a very
different set of geographical experiences and issues. The locales listed
above, possess a variety of attractive (or unattractive) features,
facilitators or obstacles, that may be economic, social or cultural.
Each may impact on a potential student’s decision to seek, maintain or
cease education in a particular locality, and during the immediate
post-education period, whether or not to live and work in a particular
locality or institution. Indeed, it has been argued that a geographical
analysis of these larger scales of place might contribute to a better
understanding of nurse education and labour markets (see Andrews et al.,
2006; Brodie et al., 2005).
قسمتی از ترجمه مقاله
این مقاله به طرح این موضوع می پردازد که چگونه علم جغرافیا می تواند
در آموزش پرستاری ادغام گردد. در یک سطح، تحقیق در ارتباط با آموزش پرستاری
از نظر جغرافیا می تواند به درک علمی کنونی از جا به جایی در مکان که
تجارب علمی را ایجاد می کند و بازدهی را تحت تاثیر قرار می دهد، بیافزاید.
در سطح دیگر، به عنوان بخشی از دوره پرستاری، آموزش مفاهیم موضوعات از نظر
جغرافیایی به دانشجویان، دیدگاه منحصر به فردی را در آن ها در مورد موضوعات
اصلی به وجود می آورد.
کلیدواژه : فضا، مکان، آموزش پرستاری، جغرافیای سلامت.
در ابتدا بحث باید به این موضوع اشاره کرد که، مجموعه ای از تحقیقات
مربوط به پرستاری در سال های اخیر انجام شده است که دارای جنبه های
جغرافیایی مجزایی می باشد. چنین فعالیت هایی تا به امروز حقایقی را در
ارتباط با تحقیقات مربوط به پرستاری و جغرافیای انسانی و همچنین ارتباطات
منظمی را برای چندین دهه ایجاد کرده است. با معکوس کردن تغییرات و جنبه های
متنوع جغرافیای سلامت، تعداد زیادی از این تحقیقات به درک و فهم چنین مکان
هایی به عنوان یک پدیده قدرتمند اجتماعی و فرهنگی می پردازد. در چنین
مفهومی، مکان ها دارای ارتباطات نیرومند، یعنی توسط افراد مورد مذاکره و
استفاده قرار می گیرند – و به صورت نمادینی مرتبط و تعیین می گردند و به
انعکاس رفتار انسانی می پردازند. در واقع، به دست آوردن تجربه از مکان های
مختلف از طریق اجتماعی شدن در آن مکان ایجاد می گردد و باعث ایجاد احساسی
در ارتباط با آن مکان می گردد. فرضیات نظری مهمتر ارتباط با جغرافیای
سلامت و بررسی های جغرافیایی مربوط به پرستاری به این صورت می باشد که کسب
تجربه در ارتباط با مراقبت های بهداشتی نمی تواند جدا از مکان هایی باشد که
آن بدست می آید. به طور خلاصه، درک مطلوب مکان ها در جایی بین دانش مکان
ها و درونی بودن مکان ها قرار دارد.
علاوه بر چنین نظریاتی، نظریات دیگری نیز در ارتباط با تحقیقات
جغرافیایی در پرستاری توسط مقالاتی مورد بررسی قرار می گیرد. بنا بر گفته
های اندرو، چنین بحث هایی بر مبنای مشاهداتی می باشد که در آن روابط فعال
بین بیمار و پرستار تحت تاثیر تغییرات نظام سلامت قرار می گیرد. به طور خاص
تر، مکان های جدیدتر در ارتباط با مراقبت های بهداشتی مانند خانه ها، مکان
های ثابت و اقتصاد گذرا همانند بیمارستان ها، و افزایش موارد فیزیکی،
عاطفی بین پرستار و بیمار همه عملا ارتباط مکانی را به وجود می آورند.