دانلود ترجمه مقاله مدلسازی موتور القایی اشباع توسط سیگنال های تزریقی فرکانس بالا
عنوان فایل ترجمه فارسی: مدل سازی موتور القایی اشباع شده به وسیلۀ سیگنال های تزریقی فرکانس بالا.
عنوان نسخه انگلیسی: Modeling of Saturated Induction Machines With Injected High-Frequency Signals
مرتبط با رشته : برق
تعداد صفحات مقاله فارسی: ۲۳ صفحه
این فایل ترجمه شده به صورت ورد word است و دارای امکان ویرایش می باشد.
و دریافت رایگان متون لاتین در قسمت پایین با فرمت pdf آمده دانلود است.
قسمتی از ترجمه مقاله
این مقاله اثرات تزریق کردن سیگنال های اضافی به درون موتور القایی به منظور کنترل سرعت را بررسی می نماید. مدل جدید اشباع، قادر خواهد بود که تعامل بین سیگنالهای اضافی و اشباع هسته موتور که بر روی شار تولید کنندۀ گشتاور تاثیر دارند، را بیان نماید. در ابتدا ضریب اشباع متغیر به منظور مدل کردن سطح اشباع متغیر که به واسطه اشباع ایجاد شده است را بیان می کند. یک سیگنال ولتاژ متعادل نیز به تغذیه معمولی اضافه شده است تا اثرات چنین سیگنالهای اضافی بر موتور القایی اشباع شده بررسی گردد. نتایج شبیه سازی چنین مدلی در حالات بدون بار و بار کامل به همراه اندازه گیریهای آزمایشگاهی ارائه شده است .
کلمات شاخص : هارمونیکهای شار فاصله هوایی- تخمین موقعیت شار- مدل q-d مدل سازی حالت اشباع – کنترل بدون حسگر .
قسمتی از متن انگلیسی:
II. SATURATION MODEL
Several models describing saturation in induction motors have been presented in the recent years. One of the first approaches, proposed in [4], is to model a saturated induction machine using a small signal linearization around an operating point. A different method exploits the idea of reorienting the q–d axis to take into consideration the effect of saturation on the main flux path [5]. A more accurate model in predicting the machine performance during transient conditions introduces the effects of saturation by modifying the amplitude of the magnetizing flux λm with the aid of saturation factors [6], [7]. Although it is possible to take into consideration the drop of the amplitude of the saturated magnetizing flux with respect to the unsaturated one, this approach does not pay attention to the generation of higher flux harmonics in the main flux. The creation of saturation harmonics was described for the first time in [8], where their effects on the machine performance at steady state are also analyzed. An alternative approach to investigate the effects of saturation on the harmonic spectrum of the air-gap flux density is described in [9]. One of the most important facts regarding the saturation harmonics is that they all rotate at the same angular speed as the fundamental component. Therefore, it is necessary to introduce different subsystems in the motor model, one for each harmonic. However, it should be noted that the effect of the third harmonic is dominant because the amplitudes of the higher order harmonics are lower [8].
جهت مشاهده ادامه این مقاله بر روی متن زیر کلیک نمایید