این مقاله، فناوری های اطلاعاتی مختلفی را مرور می کند که برای فراهم
کردن بازخوردهای مربوطه به ورزشکاران استفاده می شوند. مثال های برگرفته
شده از رشته های ورزشی مختلف برای نشان دادن کاربردهای منتخب بازخوردهای
مبنی بر فناوری بکارگرفته شده اند. سیستم های بازخوردى مختلفی مورد بحث
قرار گرفته اند که شامل بینایی، شنوایی و گیرنده های عضلانی می باشند. هر
فناوری توصیف شده در اینجا مبنی بر این فرض است که بازخورد در نهایت باعث
بهبود کسب مهارت و عملکرد ورزشی خواهد شد و همینطور سودمندی آنها برای
ورزشکاران و مربیان ورزش جهتِ تعلیم به روشی منتقدانه ارزیابی می شود.
کلیدواژه: بازخورد، فناوری اطلاعات، کسب مهارت، ورزش، آموزش
مقدمه:
این موضوع بخوبی سندیت داده شده است وقتی که بازخورد به روشی مناسب
فراهم شود، کسب مهارتِ حرکتی بطور قابل ملاحظه ای بهبود می یابد (برای
مروری کلی رجوع کنید به شمیت و لی ، ۱۹۹۹). در نتیجه، بازخورد یک عامل مهم
در بهبودِ مهارتهای ورزشی می باشد. اخیراً پیشرفت ها در فناوری اطلاعات،
بهبود و تقویت بازخوردی که ورزشکاران در هنگام آموزش و مسابقه دریافت می
کنند را تسهیل کرده است. به علاوه، فناوری مدرن چنان تأثیر مهمی بر ورزش
داشته است که بسیاری از ورزشکاران و مربیان ورزشی به اطلاعات مشتق شده از
پیشرفت های فناوریکی ارزش زیادی قائل می شوند.
قسمتی از متن انگلیسی:
EVA, Vicon) are particularly attractive
for rapid feed- back in non-competitive sport settings. Hubbard and
Alaways (1989) reported the early use of the EVA system to measure
release conditions in the javelin throw quickly enough for the thrower
to `improve performance’ in the next throw. This system incorporated an
optimization of javelin ¯ ight for that thrower with the same release
speed, and then fed back information on optimal release angle, angle of
attack and pitch rate compared with values for the actual throw. As with
much technologically driven information on the provision of immediate
feedback, no attention was paid to whether the immediate feedback of
such information could improve performance. In this case, we expect,
from over a decade’s experience, that athletes need information on how
to change their techniques to eþect changes in release angles and that
this information is best provided with non-immediacy.