In the last two decades, new
technologies have played a crucial role in human life and have greatly
altered his lifestyle . E – business revolution has changed the
landscape of customer relationship management (CRM). The
electronic Customer Relationship Management (e – CRM ) applications
have developed quickly from a new idea to a strategic imper ative
for businesses. U sing information technology (IT) , firms are
moving to ward the intellectual and knowledge oriented based
methods and CRM is getting more effective
چکیده ترجمه:
هدف از این مطالعه ارزیابی تاثیر مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری در
ایجاد وفاداری مشتریان در سایت پارس مدیرمی باشد. این مطالعه به روش توصیفی
اندازه گیری انجام شده است. نمونه گیری با ۱۷۰ مشتری انجام شد. برای انجام
این مطالعه از دو پرسشنامه محقق ایجاد شده توسط استفاده شد که توسط محققان
و آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. محاسبات انجام شده با روش
آلفا کرونباخ برای پرسشنامه e-CRM برابر ۷۰۹/۰و برای پرسشنامه, و برای
پرسشنامه وفاداری مشتری ۸۳۲/۰ به تأیید رسیده است. نتایج تحقیقات با
استفاده از دو روش همبستگی و رگرسیون نشان دهنده آن است که کدام عوامل در
جهت ارتقای e-CRM در موسسه خزر پارس مدیر موثر و کدام یک بی تاثیرمی باشند.
تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده نشان دهنده آن است که پیاده سازی e-CRM
از لحاظ آماری رابطه مثبت معنی داری با عوامل وفاداری مشتریان دارد. مدیر
این شرکت میتواند برای اجرای بهینهe-CRM از نتایج این تحقیق استفاده نماید
ونیز می تواند آن را با فرهنگ ایرانی مطابقت داده و وفاداری بیشتر مشتریان
رابه همراه داشته باشد.