دانلود ترجمه مقاله توانمندسازی سازمانی و روانی در رابطه میان مدیریت منبع انسانی و عملکرد
عنوان فایل ترجمه فارسی: توانمندسازی سازمانی و روانی (روانشناختی) در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد.
عنوان نسخه انگلیسی: Organisational and psychological empowerment in the HRM-performance linkage
مرتبط با رشته های : مدیریت
تعداد صفحات مقاله فارسی: ۲۱ صفحه
واژگان کلیدی- راهکارهای HRM، نتایج عملکرد توانمندسازی، نگرش های کارمندان، رفتارمشتری گرا، هتل های مجلل، لیتوانی، هتل ها،
این فایل ترجمه شده به صورت ورد word است و دارای امکان ویرایش می باشد.
و دریافت رایگان متون لاتین در قسمت پایین با فرمت pdf آمده دانلود است.
قسمتی از متن انگلیسی:
Wright et al., 2003; Sun et al., 2007). In part this dearth of empirical work in services can be explicated by higher organisational and occupational heterogeneity in comparison to manufacturing (Batt, 2000). Thus, further research in the HRM-performance linkage in services is crucial. First, the sector is highly relevant to national economies (highest employment numbers and GDP contribution). Second, employees play the central role in services. Finally, it has been shown by prior research that the HRM-performance linkage is industry specific (Datta et al., 2005). The present paper studies the HRM-performance linkage in a specific service sector, i.e. Lithuanian upscale (four and five star) hotel industry. The hotel industry makes an interesting and relevant research object, as being a global industry it has to deal with increasingly growing competition. Another sector specific problem is high employee turnover. Findings of prior research suggest that higher investment in HRM may help hotels in dealing with the above issues (Hoque, 1999; Brotherton et al., 2003).
قسمتی از ترجمه مقاله
این مقاله با هدف شفاف سازی مفهوم توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد نوشته شده است.
طرح /روش شناسی/رویکرد بررسی ای از ۲۱۱ تن از کارمندان ۳۰ هتل مجلل و گران در لیتوانی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط بودند، به منظور مطالعه ی توانمندسازی سازمانی، به عنوان مجموعه ای از فعالیتهای مدیریت منابع انسانی (HRM)، و ارتباط آن با نگرش ها و رفتار کارمند انجام شد.
نتایج بین توانمندسازی سازمانی به عنوان مجموعه ای از فعالیت های HRM و توانمندسازی روانی(روانشناختی) به عنوان یک نگرش کاری، تمایزاتی قائل شده و نقش هر دو در ارتباط بین HRM و عملکرد تعریف شده است. توانمندسازی سازمانی به طور مثبت با توانمندسازی روانی، رضایت شغلی و تعهد مؤثر مرتبط شده است. هم چنین به این نتیجه رسیدیم که توانمندسازی روانی و تعهد مؤثر، تأثیر توانمندسازی سازمانی بر رفتار مشتری گرا را تعدیل می کند.
محدودیت ها/ کاربردهای تحقیق داده ها از یک صنعت واحد در لیتوانی جمع آوری شدند بنابراین، تحقیقات بیشتری در دیگر صنایع خدماتی نیاز است تا بتوان کاربرد مدل پیشنهاد شده ی توانمندسازی عملکرد را در صنایع دیگر تعمیم بخشید.
کاربردهای عملی در بافت های هتل های مجلل، که کاهش جابجایی کارمند و بهبود کیفیت خدمت، امری حیاتی است، توانمندسازی سازمانی قادر به بهبود رضایت شغلی کارمند، تعهد، توانمندسازی روانی و رفتار مشتری گرا است.
اصالت/ارزش این مقاله، شواهد تجربه ای از تأثیر مثبت راهکارهای مفروض HRM کارمند (توانمندسازی سازمانی) بر نتایج عملکرد منابع انسانی نگرش های کارمند (توانمندسازی روانی، رضایت شغلی، تعهد مؤثر) و رفتار مشتری گرا ارائه می دهد. علاوه براین، نقش توانمندسازی در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد، تعریف و به طور تجربی آزمون شده است.
نوع مقاله-پژوهشی