ترجمه مقالات

دانلود مقالات ترجمه شده و دریافت رایگان متون انگلیسی

ترجمه مقالات

دانلود مقالات ترجمه شده و دریافت رایگان متون انگلیسی

وب دانلود رایگان مقالات انگلیسی و خرید ترجمه مقالات
کلمات کلیدی

دانلود ترجمه مقالات بازاریابی

تجارت

مقاله ترجمه شده مکانیک

مقاله در مورد تجارت الکترونیک

مقاله انگلیسی رضایت مشتری

مقاله درباره تولید پراکنده (DG)

مبدل منبع ولتاژ

مقاله در مورد سفته باز

مقاله در خصوص بنیادگرایان

مقاله انگلیسی حباب احتکار

مقاله انگلیسی بازارهای کارا

بانکداری و امور مالی

مقاله در مورد تحقیقات بتزاریابی آسیا

مقاله انگلیسی جهانی سازی

دانلود مقاله در مورد رفتار مصرف کننده

دانلود مقاله تحقیقات بازاریابی بین المللی

مقاله روابط کاهندگی موج برشی و ویسکوزیته گوشته

مقاله درباره توموگرافی امواج سطحی

مقاله در خصوص درجه حرارت گوشته

دانلود مقاله ضخامت لایه لیتوسفر

ترجمه مقالات زمین شناسی

مقاله درباره رضایت مالیات دهنده

مقاله در خصوص تحلیل عامل درجه دوم

مقاله انگلیسی کیفیت اطلاعات

دانلود کیفیت سیستم

دانلود مقاله سیستم ثبت مالیات آنلاین

مقاله درباره اجرای عملیاتی

مقاله در خصوص مطالعه رویداد

مقاله انگلیسی برون سپاری منابع انسانی اداری

مدیریت منابع انسانی

دانلود ترجمه مقاله ارتباط میان گوناگونی محصول، کاربرد فناوری های رشد تولید و پذیرش هزینه یابی براساس فعالیت

عنوان فایل ترجمه فارسی: رابطه بین تنوع محصول، کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت.
عنوان نسخه انگلیسی: The relationship between product diversity, usage of advanced manufacturing technologies and activity-based costing adoption
مرتبط با رشته : حسابداری
تعداد صفحات مقاله فارسی: ۱۲ صفحه
این فایل ترجمه شده به صورت ورد word است و دارای امکان ویرایش می باشد.
و دریافت رایگان متون لاتین در قسمت پایین با فرمت pdf آمده دانلود است.

قسمتی از متن انگلیسی:
This paper contributes to the literature on the determinants of ABC adoption in at least three ways. First, previous survey research has been criticized for adopting a rather simplistic approach to the notion of product diversity (Abernethy et al., 2001). In these studies, it has either been measured as the number of products (or product variants) produced in a firm, or by using a composite multi-item scale with respect to the complexity (diversity) of manufacturing and costing in a firm. Both types of measures seem to insufficiently capture the exact nature of product diversity. This study therefore develops and uses a new, more comprehensive measure of product diversity, that essentially combines the main underlying elements of both previously used types of measures. Second, previous survey research (e.g., Al-Omiri & Drury, 2007; Krumwiede, 1998) has implicitly assumed that the relationship between product diversity and ABC adoption is linear; the assumption has been that increased product diversityleads to corresponding increases infirms’ likelihood of adopting ABC. Positing a linear relationship ignores the possibility that there may be nonlinear effects of product diversity on firms’ likelihood of adopting ABC. The results of this study show that, consistent with the underlying theory, product diversity, on average, is positively related to both ABC adoption and ABC use, but also that these relationships are inverted U-shaped; i.e., that they are positive up to a point and then begin to decline. From a practical perspective, this latterfindingmeans thatfirms are more likely to adopt and use ABC atmoderatelevels of product diversity than at high levels of product diversity. Third, previous survey research (e.g., Al-Omiri & Drury, 2007; Krumwiede, 1998) has also implicitly assumed that the relationship between product diversity and ABC adoption is additive; the assumption has been that product diversity does not have a joint (or interactive) effect with other contextual factors on firms’ likelihood of adopting ABC. In their field study, however, Abernethy et al. (2001) find evidence that the relationship between product diversity and ABC adoption may be moderated by usage of AMT, and argue that this moderation effect requires extensive testing. This study provides such testing and shows that the relationship with ABC use (but not with ABC adoption) is negatively moderated by usage of AMT. From a practical perspective, this finding means that the effect of product diversity on firms’ likelihood of using ABC is stronger when the level of usage of AMT is relatively low than when this level is relatively high. Overall, the results of this study indicate that the inconclusive results of previous survey research on the relationship between product diversity and ABC adoption at least partially seem to have been caused by methodological issues.

قسمتی از ترجمه مقاله
این مقاله ، ارتباط بین تنوع محصول ، کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید ( AMT ) و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) را بررسی کند.  نظریه به شدت نشان می دهد که تنوع محصول عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC است . تا به امروز، نتایج حاصل از تحقیقات تجربی در مورد رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC به طور کلی بی نتیجه بوده ، با این حال ، نشان می دهد که ممکن است یا هیچ رابطه ای قوی وجود نداشته باشد  ، یا این که مسائل روش شناختی ممکن است همواره محققین  را از یافتن آن باز دارند .  با استفاده از مجموعه داده های پاسخ های نظر سنجی از ۱۹۱ شرکت تولیدی متوسط هلندی، این مقاله به بررسی دوباره ای از  رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC   پرداخت . با ارتقای اندازه گیری تنوع محصول و تمایز بین پذیرش و کاربرد  ABC ، به بررسی این موضوع میپردازد  که آیا این رابطه منحنی (U شکل معکوس) است و یا با استفاده از  AMT تعدیل شده  است . این مقاله  با کمک به نوشته ها نشان می دهد که ، مطابق با نظریه ، تنوع محصول ، به طور متوسط ، ارتباط مثبتی با پذیرش و کاربردABC  دارد .ولی این روابط در واقع U شکل معکوس و هستند و ارتباط با کاربرد ABC بطور منفی با استفاده از AMT تعدیل میشود  .
کلیدواژه: طرح نظام هزینه، هزینه یابی مبتنی بر فعالیت؛ تنوع محصول، فن آوری های پیشرفته تولید

دانلود ترجمه مقاله ارتباط میان گوناگونی محصول، کاربرد فناوری های رشد تولید و پذیرش هزینه یابی براساس فعالیت