ترجمه مقاله شایستگی های زمینه ساز استفاده عطر: رویکرد اجتماعی-نشانه شناختی
چکیده در مورد ترجمه مقاله :
واژه های کلیدی:
لوکس,عطر,نماد شناسی,انتظار مصرفی,ارزش های مصرفی
بازار کالاهای لوکس که در اواسط قرن گذشته از اهمیت اقتصادی کمی
برخوردار بود، طبق آمار گروه مشاوره بوستون، در بازار بیش از 400 میلیارد
دلار آمریکایی تکامل یافته است و انتظار می رود در پایان این دهه به مرز
تریلیون دلار آمریکایی برسد (مایرز، 2004). اگرچه بُعد واقعی کالاهای لوکس
را نمی توان اندازه گیری نمود، با فرض بر محدودیت های نادرست آن این باور
وجود دارد که طبق به داده ها های به دست آمده از کمیته کلبرت، رشد اخیر
فروش در حد متوسط قرار دارد (رائوکس، در سال 2007 به اطلاع عموم رسیده است)
و بازار هم معذلک دستخوش عملکرد ضعیف کشورهای اروپایی قرار دارد.
عمل خرید و/ یا استفاده از محصولات لوکس یک معنا دارد، از آن جاییکه
به فراتر از مصارف عینی از مقوله های کالایی می رود، پیشنهاد و عرضه شده
است و مصرف کالاهای لوکس اغلب با آنچه که نماد آنهاست تحریک می شود و حاکی
از یکی از استادانه ترین اشکال بیان ارزش هر فرد است. نماد در پس عمل خرید و
استفاده از کالای لوکس، عامل مشترکی می باشد که موجب می شود صحبت کردن در
مورد بازار کالای لوکس ، با وجود ناهمگنی زیاد در میان محصولات و خدماتی
که آن را می سازند، امکان پذیر گردد(فالکو، 2005).
توضیحات در مورد این مقاله و ترجمه آن
عنوان انگلیسی مقاله: Values underlying the consumption of perfume: Social-semiotic approach
عنوان فارسی مقاله: ارزش های زمینه ساز مصرف عطر: دیدگاه نشانه شناسی اجتماعی
دسته: بازاریابی – اقتصاد – اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
جهت مشاهده توضیحات کامل تر و دانلود اصل و ترجمه این مقاله اینجا کلیک نمایید.
ترجمه مقاله شایستگی های زمینه ساز استفاده عطر: رویکرد اجتماعی-نشانه شناختی