عنوان فایل ترجمه فارسی: رهبری تحول آفرین و بازارگرایی: مفهوم هایی برای تکمیل استراتژیهای رقابتی و عملکرد واحدهای کسب وکار
عنوان نسخه انگلیسی: Transformational leadership and market
orientation: Implications for the implementation of competitive
strategies and business unit performance
مرتبط با رشته : اقتصاد – بازاریابی
تعداد صفحات مقاله فارسی: ۱۷ صفحه
این فایل ترجمه شده به صورت ورد word است و دارای امکان ویرایش می باشد.
و دریافت رایگان متون لاتین در قسمت پایین با فرمت pdf آمده دانلود است.
قسمتی از متن انگلیسی:
Prior research offers many reasons that
market orientation is a critical transformational-based competency for
marketing differentiation, innovative differentiation, and low-cost
strategies. Market orientation promotes a cultural environment in which
customer satisfaction, service quality, and the fulfillment of unmet
customer needs appear at the forefront, so a marketdriven organization
owns exceptional market-sensing and customer-linking capabilities. Such
capabilities take an outside–in approach to marketing and facilitate a
marketing differentiation strategy (Day, 1994). As an organization’s
market-sensing, customer-linking, and channel-bonding capabilities
improve, it can better predict and deliver on current and future
customer expectations through superior learning and monitoring
capabilities. In this respect, market orientation should have a positive
influence on marketing differentiation strategies.
قسمتی از ترجمه مقاله
براساس دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، بویژه دیدگاه مبتنی بر شایستگی و
داشتن صلاحیت در ایجاد استراتژی، مولفین یک مدل کامل از منابع، مزیتهای
رقابتی و زنجیره عملکرد شرکت را توسعه داده و مورد بررسی قرار داده اند.
اصل موضوع مدل رهبری تحول آفرین و بازارگرایی برای مدیریت به ترتیب مبتنی
بر شایستگی مدیریتی و شایستگی تحول آفرینی می باشند. این شایستگی ها باید
به بازار هدایت شوند و از طریق استراتژی های رقابتی مانند استراتژی های
تمایز در نوآوری، تمایز در فعالیتهای بازاریابی و رهبری هزینه به مزیت های
رقابتی تبدیل شوند. در حقیقت این مزیتهای رقابتی به ایجاد ماتریس عملکردی
متفاوت شرکتها به صورت کارایی و اثربخشی کمک می کنند. مولفین بعضی از مفهوم
های استراتژی رقابتی را با استفاده از یک دیدگاه مبتنی بر منابع (شایستگی و
صلاحیت ) همراه با مفهوم های مدیریتی مورد بحث قرار می دهند.
۱- مقدمه
رهبری شرکتها چندین نوع مختلف از شایستگی را دارا هستند که آنها را
قادر می سازند که به عملکرد بهترسازمانی دست یابند. دانشگاهیان و متخصصان
شدیداً معتقدند که شرکتها نیاز به گسترش و حفظ شایستگی های بی نظیری دارند
که به آنها در رابطه با رقیبانشان قدرت تشخیص می دهند. به ویژه دیدگاه
مبتنی بر منابع شرکت بر اهمیت نامحسوس، ضمنی، پیچیده و توجه به منابع
اجتماعی به عنوان منابع اصلی برتری و تداوم بخش عملکرد شرکت تاکید می کند.
چندین مطالعه، روابط داخلی در مورد شایستگی های متفاوتی که شرکتها دارا
بودند را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این روابط پیچیده
به استرتژی های رقابتی منجر می شوند ، اما محققان مفهوم این مطالعات را به
قدر کافی بررسی نکردند. به هر حال رابطه بین استراتژی های رقابتی متفاوت و
ماتریس های عملکردی مختلف شرکت مانند کارایی و اثربخشی، نامطمئن باقی
ماند.
جهت مشاهده ادامه نمونه متن پارسی این مقاله بر روی نوار پایین کلیک نمایید.
جهت خرید مقاله ترجمه شده درباره رهبری و راهنمایی تحول گرا و
بازارگرایی: استراتژی های رقابتی و عملکرد واحد کسب و کار و …قسمت بالا بر
روی (نوار رنگی) کلیک کنید.